Sabtu, 19 Mac 2011

" Rindunya..."

Selama satu bulan tiga belas hari dah saya tak balik rumah...ermmm..walaupun bagi orang lain ianya hanyalah sekejap tapi bagi saya satu bulan tiga belas hari adalah sangat lama........macam manalah ya rupa  mak dan ayah saya. mesti kedutnya dah tambah lagi...maklumlah saya kat sini nie berat badan dah bertambah lagi...( tapi tak payahlah sibuk- sibuk nak peningkan kepala pulak fikir berapa berat saya bertambah ya.... :))padahal tak ada orang fikir pun)ahahahahaha......

rindunya saya pada adik- adik...mesti mereka pun sama...hehehe
bukannya saya tak pernah menelefon mereka tapi perasaan rindu untuk menatap wajah keluarga lagi kuat berbanding hanya mendengar suara....

Saya rindu sangat pada mereka ..yelah...bila bangun pagi mesti dengar suara mereka bergaduh berebut bilik air sebab masing- masing sibuk nak pergi sekolah dan ada yang nak pergi bekerja...rindunya suara mereka bergaduh...dan kadang- kadang bila mereka bergaduh sampai saya yang terpaksa bangun leraikan.....hehehehehe.......( sebab tulah adik- adik saya panggil saya " mak tiri")
tapi saya tak kisah sebab saya tahu mereka beri gelaran macam tu sebab mereka " sayang " pada saya.....

saya kenalah bersabar lagi dua bulan tinggal kat sini....saya kena 'SABAR, SABAR, SABAR'...


Dua tiga kucing berlari
mana nak sama si kucing belang;
Dua tiga memang tak boleh di cari,
           keluarga yang paling ku sayang...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan